
Αύξηση 8,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις των νέων van στην ΕΕ τους πρώτους 9 μήνες του 2024 – Μείωση πωλήσεων στα νέα φορτηγά
Τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι πωλήσεις νέων van στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 8,5%, φτάνοντας τις 1.170.310 μονάδες, λόγω των θετικών αποτελεσμάτων και στις τέσσερις βασικές αγορές, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η Ισπανία προηγήθηκε με αξιοσημείωτη άνοδο 16,7%, ακολουθούμενη από την Γερμανία με 8,2%, την Ιταλία με 7,3% και την Γαλλία με 5,8%.
Αντίθετα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μείωση 7,5%, φτάνοντας συνολικά τις 249.708 μονάδες από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο. Αυτή η πτώση οφείλεται στην μείωση κατά 9,5% των πωλήσεων βαρέων φορτηγών, ενώ τα μεσαία φορτηγά αυξήθηκαν κατά 3%. Αν και η Ισπανία και Ιταλία παρέμειναν σε θετικό έδαφος με κέρδη 12% και 2,1% αντίστοιχα, αυτό δεν αντιστάθμισε τις μειώσεις στην Γερμανία (-7%) και στην Γαλλία (-4,3%).
Οι πωλήσεις λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 16% σε σύγκριση με τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2023, φτάνοντας συνολικά τις 27.400 μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν ανάπτυξη, ιδιαίτερα η Ισπανία (+21,8%) και η Ιταλία (+21%).
Νέα επαγγελματικά οχήματα με πηγή ενέργειας
Van: Το ντίζελ παρέμεινε η προτιμώμενη επιλογή για νέους αγοραστές van από την ΕΕ τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2024. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6%, φτάνοντας στις 989.975 μονάδες, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 84,6%. Η αύξηση των μοντέλων βενζίνης (+7,5%) σταθεροποιείται, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 6,1%. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα φορτηγά σημείωσαν απότομη πτώση 12,8%, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 5,7%, από 7,1% πέρυσι. Οι πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών van μειώθηκαν κατά 4,3% και πλέον αποτελούν το 2% της αγοράς.
Φορτηγά: Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά συνέχισαν να κυριαρχούν τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 95,3% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά τη μείωση κατά 7,3% από την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις φορτηγών με ηλεκτρική φόρτιση μειώθηκαν κατά 6,6%, με το μερίδιο αγοράς να παραμένει σταθερό -σε σύγκριση με πέρυσι- στο 2,2%. Τα αποτελέσματα για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα μοντέλα σε όλες τις χώρες ήταν μικτά: ενώ η γερμανική (+56,8%) και η δανική (+22,3%) αγορές αυξήθηκαν, δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τις μειώσεις στην Γαλλία (-58,4%) και στην Ολλανδία (-52,7%).
Λεωφορεία: Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 28,7% από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2024, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 14,3% σε 15,9%. Η Γερμανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά σε όγκο και αναπτύχθηκε κατά 11,4%, ενώ η Ιταλία αυξήθηκε κατά 72,9%, καθιστώντας την τρίτη μεγαλύτερη αγορά. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική αγορά υποχώρησε κατά 10,8%, με 514 μονάδες εγγεγραμμένες. Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών λεωφορείων μειώθηκαν κατά 13,2% και πλέον αποτελούν μερίδιο 9,5%. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ αυξήθηκαν κατά 19,4%, αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς τους στο 66,6%, αυξημένο κατά 1,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.