Αυξημένη κατά 10,8% η διακίνηση κοντέινερ από τον ΟΛΠ τον Απρίλιο

 

«Ανέβασε στροφές» η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια του φετινού Απριλίου, το σχετικό μέγεθος ανήλθε σε σχεδόν 296.000 κοντέινερ, μια αύξηση της τάξεως του 10,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016.

Παράλληλα, σε επίπεδο τετραμήνου, δηλαδή το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου, από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας έχουν ήδη διακινηθεί 1,13 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που συνιστά άνοδο κατά 5,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Σε αμφότερες τις περιπτώσεις προκύπτει επιτάχυνση του ρυθμού της ανόδου, σε σχέση με τα δεδομένα που είχαν διαμορφωθεί με το πέρας του πρώτου τριμήνου. Ειδικότερα, το σχετικό διάστημα η ετήσια αύξηση είχε διαμορφωθεί στο 3,4% (834.000 εμπορευματοκιβώτια έναντι 807.000 το 2016), ενώ και σε επίπεδο μήνα, τον Μάρτιο η ετήσια αύξηση δεν είχε ξεπεράσει το 4,5% σε 287,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής του ΟΛΠ, Κάπτεν Φου Τσενγκ Κιου, σε κινεζικά μέσα ενημέρωσης, ήδη από το 2018 αναμένεται να διακινηθούν περί τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, εξέλιξη που θα τοποθετήσει τον Πειραιά στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Τα μεγέθη αυτά αποτελούν ξεκάθαρο δείγμα των φιλοδοξιών της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο αποτελεί το πλέον κομβικό στον σχεδιασμό του κινεζικού ομίλου για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, στο πλαίσιο του νέου «Δρόμου του Μεταξιού». Υπενθυμίζεται πως σήμερα το λιμάνι του Πειραιά είναι το 38ο μεγαλύτερο με βάση την ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, έχοντας αναρριχηθεί από την 93η θέση, στην οποία βρισκόταν το 2010. Το 2016 διακινήθηκαν 3,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ), αύξηση της τάξεως του 14,4% έναντι του 2015.

Μάλιστα, τα σχέδια δεν σταματούν εδώ, καθώς μακροπρόθεσμα η Cosco ελπίζει να είναι σε θέση να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αναδεικνύοντας τον Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως. Μια τέτοια θέση θα σημάνει ταυτόχρονα χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας (έρευνα του ΙΟΒΕ προβλέπει περί τις 125.000 νέες θέσεις απασχόλησης). Το πρώτο βήμα για την εκπλήρωση των παραπάνω στόχων αναμένεται να πραγματοποιηθεί με τη λειτουργία του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, που θα εκτινάξει την ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού από τα 3,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.