Αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Οδικές Μεταφορές οι προτεραιότητες του υπ. Ανάπτυξης

Οι τρεις μεγάλες προτεραιότητες για τον τομέα μεταφορών αυτή την περίοδο, είναι οι συμβάσεις παραχώρησης για τα περιφερειακά αεροδρόμια, η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO και η απελευθέρωση στις οδικές επιβατικές μεταφορές.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, “για όλα τα παραπάνω ανακοινώσει χρονοδιαγράμματα τα οποία θέλουμε να τα ακολουθήσουμε”.

Οι δηλώσεις ακολούθησαν συνάντηση που είχε την προηγούμενη εβδομάδα η ηγεσία του υπουργείου με τον κ. Σηφουνάκη, επικεφαλής αντιπροσωπείας του ΠΑΣΟΚ, με τον υπουργό να επισημαίνει ότι στη συνάντηση συζητήθηκαν θέματα “για τα περιφερειακά αεροδρόμια συζητήσαμε με τον κ. Σηφουνάκη και τους εκπρόσωπους του ΠΑΣΟΚ και θέλουμε να είμαστε σε επαφή τόσο με τα κόμματα που στηρίζουν την Κυβέρνηση, όσο φυσικά και με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης για να είναι όλοι απολύτως ενημερωμένοι”.

Υπάρχουν δυο παράλληλες διαδικασίες. Η διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων σε σχέση με τις παραχωρήσεις αυτές καθαυτές και η διαδικασία από την πλευρά του Υπουργείου για το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο ως προς την ΥΠΑ.

Αυτά προχωρούν και πιστεύω ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, θα μπορέσουμε παράλληλα να ανακοινώσουμε πως προχωρούμε και πως περνάμε από τη θεωρία στην πράξη.

Ο υπουργός επεσήμανε παράλληλα, για το θέμα του ΟΣΕ είχα σήμερα μια συνάντηση με τους νέους Διευθύνοντες Συμβούλους. Εκεί τα πράγματα είναι απολύτως σαφή, μέχρι τέλος Μαρτίου τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία είναι προς αποκρατικοποίηση θα μεταφερθούν από το Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ και από τον Ιούνιο θα ξεκινήσει η διαδικασία για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, της εταιρείας τεχνικής συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ.

Όπως δήλωσε ο υπουργός «Όσον αφορά στο θέμα των οδικών επιβατικών μεταφορών, οι συζητήσεις με την Commission είναι σε προχωρημένο στάδιο και πιστεύω ότι θα τηρήσουμε το χρονοδιάγραμμα που έχουμε εξαγγείλει, ότι δηλαδή μέσα στο Μάρτιο θα παρουσιάσουμε το νομοσχέδιο για το νέο πλαίσιο ως προς τις οδικές επιβατικές μεταφορές, έτσι ώστε από το 2015, αφού προηγουμένως προηγηθούν μια σειρά από διαδικασίες, να έχουμε μια απελευθερωμένη αγορά και στο συγκεκριμένο τομέα, που όμως θα σέβεται τις υποχρεώσεις δημόσιας Υπηρεσίας. Όπως και σε αεροπορικές μεταφορές και στην ακτοπλοΐα έχουμε άγονες Γραμμές, το ίδιο θα συμβαίνει και στις οδικές επιβατικές μεταφορές.

Επομένως, προχωρούμε με συγκεκριμένους στόχους, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και πιστεύουμε ότι οι επόμενοι μήνες θα είναι καθοριστικοί συνολικά για τον τομέα των μεταφορών».