Διθύραμβοι από Κουρουμπλή για τη νέα εποχή του ΟΛΘ – Έπονται παραχωρήσεις σε δήμους Ασπροπύργου-Μεγάρων-Ελευσίνας

O υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στη Βουλή για την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ο.Λ.Θ. Α.Ε., δήλωσε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγινε με κριτήριο το όφελος της πόλης, αφού η νέα σύμβαση προβλέπει ότι το 3,5% και όχι το 2% των εσόδων του λιμανιού θα πηγαίνει όχι στο Δημόσιο, αλλά στην πόλη.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η όλη διαδικασία έγινε σε πλήρη συνεννόηση με τους φορείς της πόλης και σε κλίμα συνεργασίας, με αποτέλεσμα να μην υπάρξουν αντιδράσεις. Όπως είπε στο ίδιο κλίμα συνεννόησης και συνεργασίας θα αποφασιστεί και το πώς θα μοιραστούν τα χρήματα μεταξύ των δύο Δήμων.

Σημείωσε ότι οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν οφείλονταν στους επενδυτές και όχι στο Ελληνικό Δημόσιο και χαρακτήρισε φιάσκο την «επένδυση» Λαυρεντιάδη. Είπε ότι από τη σύμβαση Παραχώρησης το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει 232 εκατ. ευρώ, ότι θα γίνουν επενδύσεις 180 εκατομμυρίων και ότι από αυτά, τα 160 εκατ. θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της προβλήτας και την ενίσχυση της δυναμικότητας του λιμανιού στη διακίνηση εμπορευμάτων. Τα υπόλοιπα 20 εκατ. θα διατεθούν για την συντήρηση των κτιρίων.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην προσπάθεια ώστε ο Προβλήτας 1 του Λιμανιού να αποδοθεί στη διαχείριση της πόλης της Θεσσαλονίκης. Ο Προβλήτας 1 έχει πολύ σημαντικά νεοκλασικά κτήρια, τα οποία θα δοθούν σε φορείς της πόλης, όπως το Πανεπιστήμιο και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, για να αναπτυχθούν διάφορες δραστηριότητες. Οι χώροι, με ευθύνη του νέου Οργανισμού, θα αξιοποιούνται και θα είναι προσβάσιμοι για τους πολίτες και τους φορείς της πόλης.

Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Πειραιά έχει γίνει το ίδιο και ότι επίκειται η παραχώρηση τμημάτων του λιμανιού και σε Ασπρόπυργο, Μέγαρα και Ελευσίνα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι ολοκληρώνεται μια υπόθεση που ταλανίζει πολλά χρόνια τη Θεσσαλονίκη, ωστόσο το κομβικό της λιμάνι θα εκτοξευτεί όταν λυθεί το θέμα της σύνδεσής του με την Εγνατία Οδό, οπότε θα επικοινωνεί με την Ανατολική Ελλάδα, αλλά και με τη Δυτική έχοντας πρόσβαση στο Ιόνιο και στην Αδριατική Θάλασσα. Η δε αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να συνδεθεί με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.