Mercedes Benz: All in one στις νέες εκδόσεις του Sprinter

Όταν πρωτακούσαμε και πρωτογράψαμε για το Mercedes Benz User Experience (το γνωστό πλέον MBUX), δεν είχαμε φανταστεί την εμπειρία που θα μπορούσε να προσφέρει η διασυνδεσιμότητα όλων των λειτουργιών που μπορεί να επιφέρει η νέα τεχνολογία σε ένα από τα διάσημα van της Mercedes Benz… Το καταλάβαμε, ωστόσο, από «πρώτο χέρι», έχοντας την ευκαιρία να συμμετάσχουμε ως SC&L magazine στο press test drive των νέων πολλαπλών εκδόσεων του νέου Sprinter στην Ολλανδία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ – ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΛΥΝΟΣ

Η οδηγική εμπειρία ενός Sprinter (είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από το Άμστερνταμ έως το Ρόντερνταμ τόσο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και χειροκίνητο) είναι σίγουρα αξεπέραστη. Ελαφρύ, με τεράστιες ωστόσο μεταφορικές δυνατότητες -ειδικά αν μιλάμε για την έκδοση van και με καρότσα- και εργονομικό όσον αφορά στον οδηγό.

Αυτό που το κάνει ξεχωριστό, είναι μάλλον αυτό το τελευταίο: η λειτουργία όλων των εκδόσεων του Sprinter με έμφαση στον οδηγό. Η προσέγγιση του οχήματος όχι μόνο με βάση τις μεταφορικές του δυνατότητες, αλλά με βάση την παραδοχή ότι αποτελεί τον ζωτικό χώρο του χρήστη του.

 

Το SC&magazine οδήγησε ένα 319 CDI με το νέο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων από το Άμστερνταμ έως το Ρότερνταμ

 

Έτσι, τόσο η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, όσο και τα πολλαπλά χειριστήρια στο τιμόνι ή η «έξυπνη» διασύνδεση των λειτουργικών συστημάτων του Sprinter, ώστε να αναγνωρίζει φωνητικές εντολές, οι πολλαπλές παροχές ρεύματος για πάσα χρήση ή οι θύρες usb, μετατρέπουν την καμπίνα του οδηγού σε έναν ζωτικό και επαγγελματικό χώρο υψηλής αισθητικής και λειτουργικότητας για τον χρήστη του.

Το “driver seat plus”, που φέρει μέχρι και θερμαινόμενο κάθισμα (αναγκαίο για τις ώρες απασχόλησης του επαγγελματία οδηγού, αλλά και για τις δύσκολες θερμοκρασίες, ειδικά τον χειμώνα, αλλά και τα συστήματα διευκόλυνσης στάθμευσης, κάνουν το Sprinter, από την πλευρά του χρήστη, πραγματικά… ακαταμάχητο.

 

Ένας μικρός εγκέφαλος που διευθύνει όλη τη δουλειά του Sprinter

 

Το νέο Sprinter, ουσιαστικά έχει ενσωματώσει πλήρως την παλέτα Mercedes PRO, με όλες τις εφαρμογές της (Optimized Assistance, Improved Navigation, Efficient Fleet Management, Driving Style Analysis, Fleet Communication, Digital Records, Data Interface κ.λπ.) δημιουργώντας ένα όχημα που στο εσωτερικό του αποτελεί μια άριστα οργανωμένη «κυψέλη» λειτουργιών.

Υψηλά στάνταρτς και σε μεταφορική ικανότητα – αμάξωμα

Το γεγονός ότι το Sprinter της Mercedes Benz γίνεται όλο και «εξυπνότερο» εσωτερικά, δεν σημαίνει ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, δίνει λιγότερη σημασία στα χαρακτηριστικά του οχήματος.

Με μεικτό βάρος οχήματος από 3,0 – 5,5t. και μέγιστο βάρος συρμού έως και 8,75t., το νέο Sprinter έχει εξελιχθεί για να μπορεί να ανταποκριθεί με άνεση σε μια –κυριολεκτικά- τεράστια γκάμα εφαρμογών. Από τη μεταφορά επιβατών ή τον κλάδο των κατασκευών έως τις αστικές διανομές ή των κλάδο των αυτοκινούμενων τροχόσπιτων.

 

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο έως και 3,0t

 

Για τον λόγο αυτό, οι υπεύθυνοι της Mercedes-Benz Vans φρόντισαν να εξελίξουν πολλές και σημαντικές νέες λύσεις, προκειμένου να καλύψουν από πριν ακόμη και τις πιο εξεζητημένες απαιτήσεις. Άλλωστε, όπως οι ίδιοι δήλωσαν κατά τη διάρκεια της παρουσίασης – test drive, το νέο Sprinter σχεδιάστηκε για να «παρέχει ευκολία στις καθημερινές πολλαπλές ανάγκες του τομέα CEP- courier, express, parcel sevices).

Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις Van, το νέο Sprinter προσφέρει χώρο φόρτωσης με όγκο από 7,8 – 17,0κ.μ. ή επιφάνεια φόρτωσης από 3,98 – 7,61τ.μ.

 

Εξαιρετικά λειτουργικοί εσωτερικοί χώροι και μεγάλη καμπίνα

 

Το ωφέλιμο μήκος της καρότσας κυμαίνεται από τα 2.732 – 4.810 χλστ. ενώ αντίστοιχα το πλάτος ορίζεται στα 1.787 χλστ. και το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος κυμαίνεται από τα 1.719 – 2.243 χλστ.

Μάλιστα, στις εκδόσεις με μεικτό βάρος 5,5t., το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μπορεί να ανέλθει έως και στα 3.150 κιλά, χωρίς να παραβλέπουμε τις νέες εκδόσεις με μετάδοση της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα που προσφέρουν αυξημένο ωφέλιμο κατά 50 κιλά σε σχέση με τις αντίστοιχες πισωκίνητες, καθώς και χαμηλότερο κατά 80 χλστ. κατώφλι φόρτωσης.

NEW SPRINTER INFO

  • Μεικτό βάρος από 3,0 – 5,5t. σε 1.700+ εκδόσεις
  • Μετάδοση της κίνησης στον εμπρός, τον πίσω ή και στους δύο άξονες
  • Τρία μεταξόνια μήκους 3.250, 3.665 ή 4.325 χλστ.
  • Κινητήρες με ισχύ 114, 143, 163 ή 190 ίππους και μέγιστη κατανάλωση από 6,8 λτ./100χλμ. (CO2: από 178 g/km)
  • Εκδόσεις Van με όγκο φόρτωσης από 7,8 – 17,0κ.μ.
  • Χώρος φόρτωσης με μήκος 2.732 – 4.810 χλστ.
  • Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο έως και 3,0t.
  • Δυνατότητα μεταφοράς έως και 8 ευρωπαλετών

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα