Νέο ηλεκτροκίνητο & αυτόνομο μοντέλο από τη Volkswagen

Στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIAS 2017) που διοργανώνεται από 8-22 Ιανουαρίου, η Volkswagen παρουσίασε ένα νέο εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο με την ονομασία «I.D. Buzz Concept» που ενδεχομένως να αποτελέσει τη μελλοντική, ηλεκτροκίνητη και αυτόνομα κινούμενη, έκδοση του T6 Transporter.

Εδώ και πολλές 10ετίες, οι φανατικοί φίλοι της Volkswagen και όχι μόνο, περιμένουν με ανυπομονησία την αναβίωση ενός από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά και θρυλικά μοντέλα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης, του Cleinbus ή Microbus ή όπως αλλιώς προτιμάτε!

Η εντυπωσιακή επιβατική έκδοση της πρώτης γενιάς (T1) του VW Transporter αποτέλεσε ένα από τα πιό πολυπόθητα οχήματα σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ με την πάροδο των ετών, η Volkswagen έχει επιδείξει πολλά πρωτότυπα μοντέλα που υποσχέθηκαν την αναβίωση του… θρύλου, όπως για παράδειγμα το Microbus Concept του 2001, το Bulli Concept του 2011 ή το Budd-e Concept του 2015.

Δυστυχώς, κανένα από αυτά δεν προωθήθηκε τελικά στο στάδιο της μαζικής παραγωγής από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο όλα δείχνουν πως μια νέα πρόταση της Volkswagen, φαντάζει πιο κοντά από ποτέ σε αυτό το ενδεχόμενο.

Ο λόγος για το πρωτότυπο «I.D. Buzz Concept» που η VW παρουσιάζει αυτές τις ημέρες στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ (NAIAS 2017), ένα μοντέλο που σε γενικές γραμμές δείχνει να είναι πολύ… κοντά στην υπάρχουσα γενιά του T6, υιοθετώντας ωστόσο πολλαπλές τεχνολογικές καινοτομίες από το μέλλον της εταιρείας.

Διαστάσεις από το VW T6 αλλά και πλατφόρμα «MEB»

Ένα από τα βασικά γνωρίσματα του πρωτότυπου «I.D. Buzz Concept» είναι οι πολλαπλές σχεδιαστικές ομοιότητες με την υπάρχουσα γενιά του VW T6.

Το –ενός όγκου- αμάξωμα του έχει συνολικό μήκος 4.943 mm, πλάτος 1.976 mm, ύψος 1.963 mm, ενώ το μήκος του μεταξονίου του ορίζεται στα 3.299 mm αντίστοιχα. Οι εν λόγω διαστάσεις είναι αντίστοιχες με αυτές του νέου ελαφρού επαγγελματικού της Volkswagen, ωστόσο η ειδοποιός διαφορά του «I.D. Buzz» εστιάζεται στην υιοθέτηση της πλατφόρμας «MEB» που αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά –ηλεκτροκίνητα- μοντέλα του Γερμανού κατασκευαστή.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, το συγκεκριμένο πρωτότυπο όχημα θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητο και τρεις ηλεκτροκινητήρες (ένας στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος και δύο στους πίσω τροχούς) αποδίδουν συνολική ισχύ 369 ίππων. Με αυτό το δεδομένο σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε μόλις 5,0δλ., υποδηλώνουν τις εξαιρετικές επιδόσεις του εν λόγω μοντέλου.

Παράλληλα όμως, αξίζει να σημειώσουμε πως για τη φόρτιση της συστοιχίας μπαταριών των 111 kWh στο 80% απαιτούνται μόλις 30 λεπτά της ώρας, ενώ η μέγιστη αυτονομία του οχήματος υπολογίζεται πως ανέρχεται έως και στα 435 χλμ.!

Όπως είναι φυσικό, η Volkswagen δε θα μπορούσε να μην έχει προβλέψει πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις που θα επιτρέπουν την αυτόνομη κίνηση του «I.D. Buzz Concept». Συγκεκριμένα, στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πολλαπλοί αισθητήρες laser, κάμερες αλλά και ραντάρ που του επιτρέπουν να αναγνωρίζει ανά πάσα στιγμή πολλαπλά δεδομένα αναφορικά με τη θέση του οχήματος και των υπολοίπων χρηστών του δρόμου, στο σημείο της διαδρομής όπου κινείται, με αποτέλεσμα την πραγματοποίηση –σε πραγματικό χρόνο- των απαραίτητων χειρισμών του οχήματος, χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση του οδηγού.

Ο τελευταίος, μπορεί να επανακτήσει τον έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή με μια απλή επαφή του τιμονιού ή των ποδοστηρίων του φρένου ή του γκαζιού.

Τέλος, όπως ήταν αναμενόμενο, η Volkswagen έχει διασφαλίσει τη βέλτιστη χωροταξική εκμετάλλευση του εσωτερικού του οχήματος, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές που περιλαμβάνουν από τρεις σειρές καθισμάτων έως και αρκετές εξεζητημένες λύσεις όπως αναδιπλούμενα τραπεζάκια κ.ο.κ.