Εμπορευματικά Κέντρα σε κάθε Λιμάνι της χώρας, προαναγγέλλει ο Χρ. Σπίρτζης

Ζητήματα που αφορούν στην ολοκλήρωση του εθνικού σχεδίου υποδομών της χώρας, έθιξε κατά την εθιμοτυπική ετήσια συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, μία ημέρα πριν από την έλευση του 2019, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ότι μια από τις απαραίτητες αναγκαιότητες για το νέο έτος, είναι να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός «σε κάθε λιμάνι της χώρας, να υπάρχει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο».

 

Συγκεκριμένα, ο υπουργός, επεσήμανε ότι η μεγαλύτερη αναγκαιότητα είναι η ολοκλήρωση των έργων σιδηροδρομικής υποδομής, που με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του δικτύου εντός του α’ εξαμήνου του 2019 θα δώσει νέα δυναμική στη χώρα -αφήνοντας βέβαια αιχμές για την ανετοιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό τη νέα διοίκησή της να αντεπεξέλθει.

Σύμφωνα με τον ίδιο «Μια δεύτερη αναγκαιότητα είναι η σιδηροδρομική σύνδεση όλων των λιμανιών της χώρας με τη σιδηροδρομική υποδομή και με τους οδικούς άξονες. Δυστυχώς, ο σχεδιασμός τα προηγούμενα χρόνια δεν προέβλεπε ούτε καν αυτό. Αν διατρέξετε τη Βόρεια Ελλάδα, θα δείτε ότι κανένα λιμάνι, ούτε καν της Θεσσαλονίκης, δεν συνδέεται με την Εγνατία. Το δεύτερο που πρέπει να κάνουμε και υλοποιούμε σαν σχεδιασμό είναι σε κάθε λιμάνι μας να υπάρχει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο. Ξεκίνησε και κυρώθηκε και στη Βουλή η σύμβαση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, έχουμε ολοκληρώσει τα έργα για το διαμετακομιστικό κέντρο και τους επόμενους μήνες θα γίνει ο διαγωνισμός για το λειτουργό του διαμετακομιστικού κέντρου, “τρέχει” ο διαγωνισμός για το αντίστοιχο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, στο στρατόπεδο Γκόνου, με πολύ υψηλό ενδιαφέρον και συμμετοχές και ακολουθούν το εμπορευματικό κέντρο του λιμανιού της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, του Βόλου, της Λάρισας και της Ηγουμενίτσας».

Όπως επεσήμανε ο Χρ. Σπίρτζης, κάτι τέτοιο ως σχεδιασμός θα σημαίνει «ότι η χώρα μας θα έχει ένα επαρκέστατο δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών με σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα, που θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες διεθνών εταιρειών στο μεταφορικό έργο. Αυτό δίνει και δυνατότητες και στη δική μας χώρα, όμως, γιατί τα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα δεν είναι αποθήκες και ψυγεία μόνο, διασφαλίζουν την επάρκεια σε μεταποιητικές δραστηριότητες. Άρα, μια σύγχρονη χώρα με υποδομές στις συνδυασμένες μεταφορές και με εμπορευματικά κέντρα μπορεί να προσελκύσει με μεγάλη αξιοπιστία νέες παραγωγικές επενδύσεις, μεταποιητικές δραστηριότητες. Και αυτός είναι ο δικός μας στόχος. Ο στόχος μας δεν είναι να γίνουμε ένα κέντρο μεταφορών μόνο. Είναι, μέσα από τις υποδομές που υλοποιούμε, να προσελκύσουμε ή να οικοδομήσουμε εγχώριες παραγωγικές μεταποιητικές δραστηριότητες».

Όπως είπε ο υπουργός, «η χώρα μας έχει μια εξέχουσα γεωπολιτική θέση. Για να την εκμεταλλευτεί θα πρέπει η συνδεσιμότητα με τις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων να είναι δεδομένη, να έχει πολλές οδικές συνδέσεις, πολλές σιδηροδρομικές συνδέσεις, να απευθυνθούμε, δηλαδή, και στο μεταφορικό τομέα και στις υποδομές στους γείτονές μας, στην ενδοχώρα των Βαλκανίων. Αυτό σημαίνει ότι μετά την ολοκλήρωση του Θεσσαλονίκη-Ειδομένη πρέπει να ολοκληρωθεί η αντίστοιχη υποδομή στη FYROM, στη Σερβία για να φτάνει αυτός ο σιδηρόδρομος στην Κεντρική Ευρώπη. Ο Άξονας Χ ήταν εγκαταλελειμμένος, επειδή η Σερβία και η FYROM είναι εκτός Ε.Ε. Πλέον […], εντάχθηκε στα ευρωπαϊκά σχέδια, υλοποιείται, στηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως στηρίζεται και ο άλλος σιδηροδρομικός άξονας, από τη Θεσσαλονίκη προς τη Βουλγαρία και πολύ σύντομα θα στηριχθεί και η σύνδεση -το ανακοίνωσε και ο πρόεδρος Γιούνκερ- των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με αυτά του Ευξείνου Πόντου. Η Σερβία ενδιαφέρεται πάρα πολύ γι’ αυτά, όπως και οι υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Το πρώτο ενδιαφέρον (εκδηλώθηκε) μετά την τετραμερή σύσκεψη των ηγετών των χωρών που έγινε στη Θεσσαλονίκη πριν από μερικούς μήνες ώστε να υπάρχει ένας βαλκανικός δακτύλιος μεταφορών από τη Θεσσαλονίκη στην Αλεξανδρούπολη, στο Μπουργκάς, στη Βάρνα, στη Ρουμανία […]. Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε το Δούναβη και τις ποτάμιες μεταφορές και να κλείνει με το σιδηρόδρομο από τη Σερβία ως τη Θεσσαλονίκη. Είναι ένα πολύ μεγάλο έργο πνοής, που δημιουργεί άλλο κλίμα και στον οικονομικό και στον εμπορικό τομέα, αλλά και στις σχέσεις μεταξύ των χωρών των Βαλκανίων».