Παραδόθηκε ο νέος προβλήτας πετρελαιοειδών στο λιμάνι του Πειραιά

Παραδόθηκε από την τεχνική εταιρεία ΤΕΚΑΛ στη διοίκηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), θυγατρική εταιρεία της Cosco, ο νέος προβλήτας πετρελαιοειδών προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, ένα έργο υποδομής που δημιουργεί νέα δεδομένα στη διακίνηση καυσίμων.

Η σύγχρονη αυτή εγκατάσταση κατασκευάστηκε από την εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε., η οποία υλοποιεί το σύνολο των εργασιών κατασκευής του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 140 εκατ. ευρώ. Ο Νέος Προβλήτας, που χωροθετείται στο νότιο μέτωπο του Προβλήτα ΙΙΙ και έχει συνολικό εμβαδόν πλέον των 12.800 τ.μ. και συνολικό μήκος θαλάσσιου μετώπου άνω των 400 μ., αποτελείται από τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης, που εξυπηρετούν τρεις εταιρείες πετρελαιοειδών μέσω τερματικού σταθμού (Terminal).

Το συγκρότημα θεωρείται το μεγαλύτερο και πιο τεχνολογικά σύγχρονο έργο στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων, καθώς πληροί τις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές και αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες αυτόματες λειτουργίες. Η μελέτη και η κατασκευή του εκπονήθηκαν σύμφωνα με τους αυστηρότερους αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς  κανονισμούς (ASME, API, IEC) και τα πρότυπα NFPA, την ελληνική κανονιστική ρύθμιση, καθώς και τις προδιαγραφές των τοπικών αρχών. Εξαιρετική βαρύτητα έχει δοθεί τόσο στην περιβαλλοντική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων, όσο και στη βιωσιμότητα της επένδυσης, αφού η νέα κατασκευή πληροί – και σε ορισμένα σημεία ξεπερνά – όλους τους υφιστάμενους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Οι σωληνώσεις και ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι σύμφωνος με τα αμερικανικά πρότυπα ASME B31.3, ASME B16.5, API και τα πρότυπα ISO.

Η εγκατάσταση  είναι η μόνη εγκατάσταση που θα διακινεί σχεδόν το πλήθος των πετροχημικών προϊόντων όπως:

  • Βενζίνες – Unleaded Gasoline
  • Marine Gas Oil
  • Diesel
  • Fuel oils
  • Mineral Oils
  • Χημικά προϊόντα

Ο Προβλήτας περιλαμβάνει πλήθος μεταλλικών κτηρίων και εγκαταστάσεων (μετρητικοί σταθμοί, δεξαμενές καταλοίπων, συγκρότημα αζώτου, συγκρότημα βανών και μετρητικών διατάξεων), εκτεταμένο δίκτυο πυρόσβεσης, σύγχρονες ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και εξελιγμένα συστήματα αυτοματισμών (σύστημα καμερών CCTV, συστήματα ελέγχου CCS).

Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί φορτοεκφόρτωσης περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

  • Επτά υψηλής τεχνολογίας βραχίονες φορτοεκφόρτωσης (Marine Loading Arms) για τα πλοία με πετροχημικά προϊόντα.
  • Ξεστροπαγίδες (Pig Traps) για τον καθαρισμό και την επιθεώρηση των αγωγών.
  • Έξι σταθερούς τηλεχειριζόμενους γερανούς για τον χειρισμό των εύκαμπτων σωλήνων.
  • Δοχεία συλλογής ομβρίων-ελαιωδών ελεγχόμενων περιοχών διαρροή.
  • Υποσταθμό με EDG.
  • Αίθουσα ελέγχου (control room).
  • Σύγχρονο σύστημα πυρόσβεσης με κάθετες αντλίες (τύπου Turbine pump), σύστημα αφρού, κανόνια πυρόσβεσης, κρουνούς, σύστημα διοξειδίου του άνθρακα CO₂, ανιχνευτές φωτιάς, αερίου κ.λπ.

Ο κ. Παναγιώτης Ψαλτάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας, σχολίασε: «Το συγκεκριμένο έργο αποτέλεσε ακόμα μία πρόκληση για την εταιρεία μας, στην οποία καταφέραμε να ανταποκριθούμε με την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών για την εμπρόθεσμη αποπεράτωση ενός σύνθετου και ιδιαίτερα δύσκολου εγχειρήματος. Η ολοκλήρωση του Νέου Προβλήτα Πετρελαιοειδών σηματοδοτεί τη στρατηγική επιλογή της εταιρείας για δυναμική παρουσία στον τομέα των ενεργειακών έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα