Μείωση εκπομπών άνθρακα κατά 98% στο Electric Site Project των VOLVO CONSTRUCTION EQUIPMENT και SKANSKA

 

Η Volvo Construction Equipment και η Skanska έχουν καταγράψει πολύ θετικά  αποτελέσματα από το ερευνητικό τους πρόγραμμα Electric Site μεταξύ των οποίων μειώσεις 98% στις εκπομπές άνθρακα, 70% στο κόστος ενέργειας και 40% στο λειτουργικό κόστος.

Η Volvo Construction Equipment και η Skanska (πελάτης της Volvo CE) αξιολογούν τη βιωσιμότητα του ερευνητικού προγράμματος Electric Site τις 10 τελευταίες εβδομάδες στο λατομείο της Skanska στο Vikan Kross, κοντά στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας. Τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Οι δοκιμές έδειξαν 98% μείωση στις εκπομπές άνθρακα, 70% μείωση στο κόστος ενέργειας και 40% μείωση στο λειτουργικό κόστος. Τα αποτελέσματα δείχνουν επίσης ότι το Electric Site project κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το μελλοντικό όραμα της Volvo CE, με εργοτάξια που έχουν δεκαπλάσια απόδοση, μηδενικά ατυχήματα, μηδενικές απρογραμμάτιστες διακοπές και μηδενικούς ρύπους. Ο συνδυασμός όλων αυτών επιφέρει 25% μείωση στο συνολικό λειτουργικό κόστος. Ωστόσο, στην παρούσα φάση, το ποσοστό αυτό είναι απλά μία πρόβλεψη, καθώς η έρευνα βασίζεται σε πρωτότυπα μηχανήματα που δεν διατίθενται στην αγορά και δεν μπορεί να δοθεί μία εγγυημένη τιμή.

Τις τελευταίες δέκα εβδομάδες, σημειώσαμε απίστευτη πρόοδο, μάθαμε πολλά και είδαμε τα τεράστια οφέλη της λύσης Electric Site σε επίπεδο περιβαλλοντικής συμβατότητας, απόδοσης, ασφάλειας και οικονομίας. Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε να μάθουμε περισσότερα, γι’ αυτό θα επεκτείνουμε το διάστημα των δοκιμών μας με την Skanska μέχρι το τέλος της χρονιάς. Τα αποτελέσματα που έχουμε δει μέχρι τώρα, επιβεβαιώνουν ότι αυτό το project είναι ένα βήμα για να μεταμορφώσουμε τη βιομηχανία των λατομείων και τη βιομηχανία αδρανών υλικών, και να δημιουργήσουμε λατομεία χωρίς ρύπους» δήλωσε ο Uwe Müller, Chief Project Manager για το Electric Site στη Volvo CE.

Μια ισχυρή συνεργασία

Το Electric Site στόχο έχει τον εξηλεκτρισμό όλων των σταδίων μεταφοράς υλικών σε ένα λατομείο – από την εκσκαφή μέχρι την πρώτη θραύση και τη μεταφορά σε δευτερεύοντες θραυστήρες. Περιλαμβάνει ηλεκτρικά και αυτόνομα, πρωτότυπα μηχανήματα της Volvo CE, νέες μεθόδους εργασίας, συστήματα διαχείρισης εργοταξίων, που συνολικά αποτελούν μία ολοκληρωμένη λύση. Η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει συστήματα ελέγχου μηχανημάτων και στόλων, αλλά και λύσεις logistics  για ηλεκτρικά μηχανήματα σε λατομεία.

«Καθώς η κλιματική αλλαγή αναμορφώνει τη βιομηχανία μας, είναι απαραίτητο να βρούμε νέες, βιώσιμες λύσεις και να συνάψουμε συνεργασίες με οργανισμούς διαφορετικών ειδικοτήτων. Φιλοδοξούμε αυτή η συνεργασία με την Volvo CE να βοηθήσει εμάς και τους πελάτες μας να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα. Η δύναμη της συνεργασίας θα βοηθήσει να επιτευχθεί κάτι τέτοιο» δήλωσε ο Anders Danielsson, Πρόεδρος & CEO της Skanska.

Επικέντρωση στα πρωτότυπα μηχανήματα

Το Electric Site project περιλαμβάνει οκτώ αυτόνομους, ηλεκτρικούς φορτωτές μπαταρίας HX2, που μεταφέρουν το υλικό από τον πρώτο, κινητό θραυστήρα στον δεύτερο στατικό θραυστήρα. Σε ό,τι αφορά τη χρήση ενέργειας ανά τόνο, τα μηχανήματα HX2 απέδειξαν ότι μπορούν να βοηθήσουν την Volvo CE να κάνει ένα μεγάλο βήμα προς το μελλοντικό της όραμα για δεκαπλάσια απόδοση των εργοταξίων. Τα πρωτότυπα δεύτερης γενιάς ενσωματώνουν τεχνολογίες και εξαρτήματα του Volvo Group. Χρησιμοποιούν μία μπαταρία ιόντων λιθίου για την τροφοδοσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ που κινούν το μηχάνημα. Το υδραυλικό σύστημα λειτουργεί μέσω ενός πρόσθετου ηλεκτρικού μοτέρ. Το HX2 είναι εξοπλισμένο με ένα σύστημα ορατότητας για να ανιχνεύει ανθρώπους και εμπόδια που βρίσκονται στην περιοχή. Μπορεί να ακολουθεί μία προγραμμα-τισμένη πορεία μέσω GPS.

Ο πρωτότυπος, ηλεκτρικός, υβριδικός ελαστικοφόρος φορτωτής LX1 πέτυχε πάνω από 50% βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου στο λατομείο και σημαντικές μειώσεις εκπομπών άνθρακα και  θορύβων, συγκριτικά με τα συμβατικά αντίστοιχα μοντέλα. Αποστολή του ήταν να οργανώσει τις στοίβες υλικών στο εργοτάξιο. Ο LX1 είναι ένας υβριδικός φορτωτής με ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους τροχούς, ηλεκτροκίνητο υδραυλικό σύστημα, συσσωρευτή ενέργειας, ένα πολύ μικρότερο κινητήρα diesel και νέα αρχιτεκτονική μηχανήματος με μία νέα σχεδίαση του ανυψωτικού. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει σημαντική βελτίωση της απόδοσης.

Ο πρωτότυπος εκσκαφέας EX1 70 τόνων, με δύο κινητήρες και καλώδιο παροχής ρεύματος, τροφοδοτεί τον πρώτο θραυστήρα στο λατομείο. Το βασικό μηχάνημα για τον EX1 είναι ένας ερπυστριοφόρος εκσκαφέας Volvo EC750, αναβαθμισμένος με ηλεκτροκινητήρα επιπλέον του diesel. Στο λατομείο, το μηχάνημα συνδέθηκε στο ρεύμα για μηδενικούς ρύπους. Συνδεδεμένος με το καλώδιο, ο EX1 ξεκινά αυτόματα στην ηλεκτρική λειτουργία. Διαφορετικά, ξεκινά σε diesel mode. Ο EX1 λειτουργεί όπως ακριβώς ένας συμβατικός εκσκαφέας Volvo.

Χτίζοντας το αύριο μαζί

«Εμείς στη Volvo CE, πιστεύουμε σε ένα βιώσιμο μέλλον και κάνουμε ό,τι μπορούμε καλύτερο για να χτίσουμε τον κόσμο που ονειρευόμαστε. Το Electric Site είναι ένα παράδειγμα του πώς προσπαθούμε να πετύχουμε κάτι τέτοιο. Με αυτό το ερευνητικό πρόγραμμα, συνδυάζουμε έξυπνα μηχανήματα, αυτοματοποίηση και ηλεκτροκίνηση για να ανατρέψουμε τις συμβατικές μεθόδους εργασίας που χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία των λατομείων και να διερευνήσουμε νέες εναλλακτικές λύσεις. Τώρα, θα εξελίξουμε περαιτέρω τις σχετικές τεχνολογίες και την αξιοπιστία της ιδέας. Εξελίσσοντας, δοκιμάζοντας και αξιολογώντας πρωτότυπα μηχανήματα με ένα πελάτη σε αρχικό στάδιο της διαδικασίας, επιταχύνουμε την εξέλιξη και τελικά αυτό αποβαίνει προς όφελος δικό μας και των πελατών μας» καταλήγει ο Melker Jernberg, Πρόεδρος της Volvo CE.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει Περισσότερα από τον συγγραφέα